Läkarbesöket

Då blir det äntligen av!
Den 2/8 har jag fått läkartid, för undersökning av min rygg/höft. En läkare som även kommer ge mig en remiss vidare till en röntgen.
Detta skulle skett för länge sedan, men tack vare att jag tyvärr hellre verkar gå runt och klaga och halta än att ringa ett samtal för att få en riktig utredning. Så har det inte blivit av. Hade dessutom ett tag tappat hoppet om att någon skulle ta mig på allvar (av de sjukgymnaster, sköterskor jag fått träffa). Det var nog väl när jag blev gravid som jag fick en första större utredning, då de insåg att det var ganska illa. Tyvärr kunde de inte fullfölja denna, eftersom jag just var gravid. Då bör man undvika både tyngre medicinering samt röntgen.

Men nu får det bli ändring på saker och ting. Ryggen kommer knappast blir bättre av sig själv efter alla dessa år heller.
Känns så härligt att äntligen börja få svar på vad som kan vara fel. Är till och med så att jag längtar till min undersökning ;)

(På bilden har Dylan "sugit" sig fast som en igel på mormors arm. Har han väl sugit sig fast, är det svårt att komma loss från sugproppen Dylan).





Kommentarer
Postat av: Micke

Bra du fixa de där med läkartiden

Svar: Ja, var verkligen på tiden. :) ska bli skönt att få ett svar och hjälp :)
schabelcase.blogg.se

2013-07-25 @ 22:35:25
Postat av: Agneta

Jättebra att du fått en tid. Du ska inte behöva gå omkring och ha ont.

Svar: Ja, det känns toppen att det äntligen blir av. Fast jag får skylla mig själv att jag inte fixat någon tid tidigare. Har ju kunnat ända sedan älskade Dylan föddes. Tror jag blev lite för "bekväm" i vardagen för att ta itu med det. Men nu kanske jag kan få hjälp och slipper ha ont i alla fall :)
schabelcase.blogg.se

2013-07-26 @ 10:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0