Bröllop i Kolmården

Vilken dag!
Fullt upp från morgon till kväll. 
Igår begav sig jag, Dylan samt min mamma/Dylans mormor ner till Kolmården vid Norrköping, där min moster med familj bor. Anledningen till denna visit, var att vi blivit bjudna på mosters bröllop! Fick även träffa syster Fanny som åkt från Göteborg där hon bor, för att gå på bröllopet. Underbart!
 
Själva vigseln hölls i en högst ovanlig kyrka. En stenkyrka, insprängd i berget. Som låg strax intill Kolmårdens djurpark som säkert många känner till. Kyrkan hade inte speciellt många "kyrkliga ting". Utan den var väldigt neutral och vacker. Den hade till och med ett litet vattenfall som porlade så vacker ner längst en av bergsväggarna i kyrkan.
 
Efter att moster och hennes blivande man sagt ja till varandra och nu blivit man och hustru, så begav vi (ett 70-tal gäster) oss vidare till en festlokal. Där god mat, tårta, underhållning och mingel varade i många många timmar.
Har haft en underbar dag på alla sätt och vis med nära och kära.  Dylan har dessutom varit en supernöjd kille. Inte ett ord i kyrkan och på firandet efteråt, så har han charmat sig runt från famn till famn. Även om hans mormor, moster, Alice samt min kusin André varit de som han varit hos mest (förutom mig själv såklart).
Dylan och min kusin kom tillbaka efter en liten tur och visade deras fångst. Dylan och André hade nämligen varit och fiskat efter godis i en fiskedamm! Tror dock Dylan fick MYCKET hjälp att genomföra detta ;)
Dagen har varit lång, intensiv och underbar. Men nu är den över och vi ligger alla till sängs. Så godnatt med er alla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0