NamNam!

Efter nattens arbete, så bar det av hemåt för att sova. Var hemma vid 08:20 tiden i morse och skulle låsa upp dörren till lägenheten för att gå raka vägen till sängen och sova igen all missad sömn. Men där i trapphuset uppstår ett problem, det är nämligen så att vi har dubbla dörrar till lägenheten, med en kedja att låsa fast ytterdörren i dörrkarmen om man känner för det. Eftersom jag kan vara lite "nojjig" så brukar jag "haspa" fast ytterdörren när vi ska sova och sedan stänga igen den innersta dörren och på så vis kan jag sova lugnare :) (ganska löjligt faktiskt). Men Micke gör enbart så för min skull när vi ska sova, om jag ber honom vill säga. Därför blev jag otroligt förvånad när jag låser upp ytterdörren på morgonen och inte får upp den eftersom han hakat fast den med kedjan och stängt igen innerdörren. Så där står jag som ett fån och kommer inte in i lägenheten och saken hör till den att min mobiltelefon dessutom mitt upp i allt har "stendött", så att ringa min käre man som ligger och sover så djupt inne i lägenheten gick inte heller. Att ringa på klockan vore lönlöst också, då M inte skulle vakna av det eftersom han sover så extremt djupt. Så jag gjorde det enda jag kunde, pressade min lilla hand in i dörrspringan för att försöka haka av den där förbaskade säkerhetskedjan. Efter kanske en kvarts ihärdigt kämpande lyckades jag få av kedjan! (tur att ingen granne upptäckte mig och misstog mig för att vara en inbrottstjuv) :) så kan man dessutom konstatera att dessa säkerhetskejdor är värdelösa om tjuven är ett barn eller har ganska små händer eller bara är korkat ihärdig med att klämma sönder handen om den fått upp ytterdörren till att börja med.
Väl inne blev det sova i två timmar och senare matlagning. Lagade hemmagjord falafel med kokt broccoli och sallad som tillbehör. Superenkelt, supergott och skönt att slippa alla tillsatser som kan finnas i färdigtillverkad falafel som går att hitta i affärernas frysdiskar (Dessa är dock väldigt goda också måste jag medge).



Kommentarer
Postat av: Madde

Smart gjort, tur att du är en sådan problemlösare! ;) Micke har faktiskt lärt mig hur man "bryter sig in" i vårt hus också.. det har varit en välanvänd kunskap kan jag säga!

och förresten..
GRATTIS DREGEN PÅ ETTÅRSDAGEN!! <3

Svar: Haha kan tänka mig ;) bra att Micke delat med sig av sina djupa kunskaper! Dregen tackar för gratulationerna! Han är en lycklig och bortskämd hund idag ;) <3
schabelcase.blogg.se

2013-01-29 @ 08:20:15
Postat av: Agneta

Mums, ser gott ut.

Svar: Var faktiskt väldigt gott och billigt, vilket är toppen ;)
schabelcase.blogg.se

2013-01-29 @ 13:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0