Tisdagen den 5/2-13

Nu är det bara en halvtimme kvar tills mannen i huset dyker upp. Så jag, bebis i magen och Dregen myser i soffan och väntar ivrigt på att han ska komma hem.
Idag har det inte uträttats speciellt mycket alls, dels på grund av att kroppen inte ville lika mycket som jag ville. Men efter att både M och min mor kom till undsättning med Alvedon så blev dagen räddad. Så efter att ha "kurerat" kroppen så lagade jag och Dregen mat (quorngryta med champinjoner, vitlök, rödlök samt broccoli. Plus en knaprig avokado/gurka/tomatsallad med vinägrett) Blev lyckligtvis godkänt av både Micke som kom hem på lunch/middag och av Dregen som agerade förste provsmakare när jag tillredde maten.
Senare tog Dregen och jag en långpromenad nere vid vattnet där vi lekte i snön och skällde på en snöskottande gubbe i orange reflexklädnad. När vi sedan kom hem igen, var D full av snö och hans reaktion av detta var att han blev "inåtvänd" och lågmäld. Han rörde sig knappt under en halvtimme, det var inte förrän snön börjat smälta och jag hjälpte han att få bort det, som han blev sig själv igen. Det vill säga den där lagom vilda och busiga Dregen.

I morgon går vi in i vecka 35 och då kommer det bild på magen är planen. Måste säga att magen vuxit mycket nu på slutet för att sitta på mig, vilket gör mig och pappa Micke väldigt glada och varma inombords.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Saknar er!! Och vill se mag bild imorgon!!!! <3

Svar: Det kommer i morgon, det lovar jag dig ;) saknar er också, men snart ses vi!! <3
schabelcase.blogg.se

2013-02-05 @ 20:48:15
URL: http://pintet.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0