Mat, mat & mat

Ett par mysiga dagar har flugit förbi här hemma, igår "lyxade" vi till det med hemmagjorda vegetariska dumplings med ris och en coleslawsallad som tillbehör. Men även med en sweetchiliesås och Sojasås att dippa i. Dumplings är nog en av mina absoluta favoriträtter eftersom den går att variera och man kan ta vad man har hemma helt enkelt, och det blir otroligt gott varje gång. Denna gång fick de innehålla smörstekta champinjoner, broccoli, marinerad tofu, ingefära, salt, peppar, vitlök, sambal oelek samt en skvätt grädde. Kan lägga upp mitt recept på superenkla dumplings senare. För har man ej prövat denna maträtt, så är det ett måste! ;)

Idag har vi åter ätit gott. Blev en potatisgratäng med en quorngryta samt sallad till. Senare varm banan i ugn :) så vi har ägnat en helg i matens tecken, vilket inte är fy skam. Dregen verkar även han uppskatta detta, eftersom han är minst lika matglad som sin husse och matte. Så vid varje litet tillfälle något skulle ramla ner på golvet, så är våran levande lilla dammsugare D där och städar upp. Han är även bra som "fördiskmaskin" måste jag erkänna.

Måste skriva och berätta att Micke är i sovrummet just nu, där han poppar punkmusik för fullt. Under tiden som han viker nytvättade bebiskläder som han tvättat idag. Tänk vilken huslig man jag har, inte dåligt det inte. Värmer verkligen i hjärtat att se hur mycket han längtar efter sitt ofödda barn. <3


Kommentarer
Postat av: Agneta

Vilken talang du är. Det var de finaste dumplings jag sett.:-)

2013-02-10 @ 12:07:22
Postat av: Fanny

Mums.. Vill oxå ha..

Svar: Vi kan äta det när du kommer hem! :)
schabelcase.blogg.se

2013-02-11 @ 12:53:04
URL: http://pintet.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0