Korvnavel och nattjobb!

Nu sitter jag här, ännu en natt på jobbet. Jobbar 23:00-08:00, så det är ganska många timmars arbete kvar. Försöker passa på att jobba så mycket kroppen orkar och hinner innan bebis kommer till världen.
Ska bli intressant att se hur länge kroppen orkar, har ju inte så otroligt stor lust att föda på jobbet heller. Är trots allt bara 36 dagar kvar tills jag gått 40 hela veckor och bebis kanske tycker det räcker med enbart 38 veckor. Det vet man ju aldrig. Eller så trivs bebbe så bra där inne och väljer att stanna längre. Ovissheten kan ha sin charm, samtidigt som det är aningen knepigt att inte veta när det kommer att ske.
Hur som helst är bebbe välkommen när den än känner för det. ;)
apropå bebis och graviditet, min käre man låg och kikade på magen med kärlek i sin blick igår kväll och kläcker plötsligt ur sig:
- åh "korvnavel"!!!
(Så petade han på naveln med ett leende på läpparna).
Vadå korvnavel tänkte jag? Oavsett vad min man menade med den kommentaren, så får jag väl ta det som en komplimang. För han gillar ju min mage, eftersom det är hans bebis tillfälliga bo och han gillar ju korv?!. Så måste väl vara kärleken till magen samtidigt som han fick ett innerligt sug för att äta korv som skapade den kommentaren. (Med lite fantasi så var det nog så) :)
Försöker förneka in i det sista att han spontant kläckte ur sig detta för att han tycker naveln börjar puta utåt och se ut "som en korv" alltså en korvnavel. ;)

Nu ska det jobbas vidare, godkväll allesammans!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0