Veckans kreativitet

Har länge "dreglat" över ett par shorts jag spanat in på klädkedjan Bikboks hemsida. Har tyvärr varit för snål mot mig själv för att köpa dem, när jag sedan efter flera gånger berättat om dessa shorts för min kära sambo, så bestämde jag mig för att köpa och beställa hem dem. Men till min förskräckelse så hade jag väntat för länge och dessa shorts var nu helt slut i alla storlekar.
Gick och muttrade för mig själv ett tag och var bitter över min tidigare snålhet som tillsist blev vad jag förtjänade. Pladdrade högt inför M att jag funderade på att inspireras och göra mina egna shorts. Det vill säga att jag tänkte köpa mig ett par vanliga svarta shorts och sedan måla/rita samma eller liknande mönster på dem. Men ack, där föll jag på min snålhet igen och tog aldrig arslet ur vagn för att köpa mig ett par shorts.
Men så en dag nu i veckan, så har min karl uppmärksammat min lilla bitterhet över detta "shortsdilemma". Så M traskade ner på stan (trodde han skulle köpa mjölk) och kom hem med två par svarta shorts och permanenta silverpennor till mig. Vilken ängel till sambo jag har.
Har pysslat med dessa shorts och nu är de klara. De blev inte exakt som de som finns i affären, men det spelar inte så stor roll. Huvudsaken var att de åtminstone påminner om originalet och här nedanför ser ni resultatet. (De nere i högra hörnet är tagen från Bikboks hemsida och är alltså "originalet").
Äntligen fick jag mina shorts ;) haha


Kommentarer
Postat av: Agneta

Varför är jag inte förvånad, ni är helt otroliga. Bra jobbat, vilken talang du är Sarah, shortsen blev superfina.

Svar: Hehe tack så mycket <3 var väldigt roligt att tillverka dem i varjefall :)
schabelcase.blogg.se

2013-04-24 @ 23:10:57
Postat av: Camilla

Dom blev ju jättefina! Ni är roliga ni :). Kommer dom gå att tvätta utan att färgen försvinner?

Svar: Tack tack :) Pennorna ska vara permanenta, men vet inte om de håller för en maskintvätt. Så får handtvätta dem eller hänga ut dem på vädring. Finns speciella pennor för textilier, men de hoppade vi denna gång. Får använda dem så länge det går helt enkelt ;)
schabelcase.blogg.se

2013-04-25 @ 10:07:40
URL: http://vardagslycklig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0