Kroppens återhämtning

Det är ganska fantastiskt hur den kvinnliga kroppen är skapt. Från att under nio månader ha ett liv som växer inuti en, till att sedan gå igenom en förlossning och efter det, återhämta sig från allt och gå tillbaka till sitt ursprungliga jag. Många gånger undrar man hur allt detta ens är möjligt.
Måste själv säga att jag är förvånad över hur snabbt min egen kropp återhämtar sig. Dock är jag självklart inte helt återställd. (För det tar tid för kroppen att "dra ihop" sig). Men ändå är det stor skillnad mot innan med tanke på att det enbart gått två veckor sen förlossningen. Nu gick jag inte upp så mycket i vikt, så kanske är det en bidragande orsak till att det gått ganska snabbt åt mig. Men hur som helst, det jag ville komma fram till är att den kvinnliga kroppen är otrolig och verkligen är skapt för att föda barn. Även om det under själv förlossningen kändes som omöjligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0