Apr. 03, 2013

(Har knyckt denna lista på Mickes systers blogg).

När fick du reda på att du var gravid? I slutet av sommaren (minns ej det exakta datumet)
Blev det en chock? Både ja och nej
Hur gammal var du? 23
Hade du mycket halsbränna? Nej, knappt någon alls
Spydde du mycket? Inte en enda gång
Var det någon favoriträtt som ändrades? Hade en period av mycket juicedrickande
Hade du mycket foglossning? Nej
Hade du sammandragningar? Massor, magen var stenhård nästan konstant (dock inte smärtsamma alls)
Ditt sf mått som störst? 32cm
Har du fått bristningar? Nej inga alls
Trodde du att det var en pojke eller flicka? trodde först en flicka, sedan tog vi reda på könet.
Vad hoppades du på? En friskt och välmående bebis
Hade du mycket vätska i kroppen? Nej
Hur mycket gick du upp i vikt? 8 kg
Hur ser du på graviditeten idag? Den var otroligt lättsam, hade inte många "gravidsymptom". Blev lite tungt sista månaden då magen började växa, men det var glädjande för min del, att även jag fick se mysigt gravid ut
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ville att mina åsikter och vilja skulle komma i första hand. Vilket det till mesta del gjorde. Så i det stora hela såg den ut som jag hoppades.
Gick du över tiden? Nej
När började din förlossning? Runt 11:30 tiden, med värkar
Hur lång tid tog det? Ca 21 timmar totalt
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 2 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Själva utdrivningsfasen i förlossningen. Eftersom den var det smärtsammaste
Var du rädd för något? Att spricka
Grät du? Nej
Skrek du? Nej, men gjorde någon form av ljud när jag krystade
Tog du nått smärtstillande? Fick lustgas och sedan EDA eftersom min livmoder inte slappnade av mellan värkarna
Blev du sydd? Ja, två små stygn
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Olika, men i själva delen av förlossningen när jag började krysta. Då var vi totalt 5 personer med mig och Micke inräknat
Hade du någon nära med dig? Micke
Hur stor var bebisen? 3220g och 50cm lång
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick han heta? Dylan
Hur ser du på förlossningen idag? Bara med lycka, eftersom vi fick träffa våran son för första gången.
Var allting värt det? Ja utan tvekan! Var klart värt all smärta. Eftersom vi fick våran Dylan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0