Suget efter mat/ägg

Åh vad hungrig man kan vara, mat är så gott som det enda jag tänker på. Nästan i varje fall ;)
Nu på kvällskvisten satt jag och Micke i soffan hemma hos oss, han blev då sugen på lite kokt ägg som jag kokat tidigare idag. Så Micke strosade iväg till köket och sa;
M: -tror jag ska ha två ägg
M: -älskling, vill du också ha ägg?
S: -ja tack gärna!
Vilken omtänksam människa jag lever med tänkte jag. Efter en liten stund kommer han ut med ett färdigskalat ägg och ett saltkar som han ger mig.
Ytterligare en stund senare kommer han ut från köket igen, då med en tallrik. På denna tallrik har han då, (åt sig själv) brett en knäckebrödsmacka, skivat ägg och haft majonäs på (med omsorg). Inge konstigt tycker ni, men då hör saken till att detta är min favoritmacka, vilket han vet. Trots detta får jag ändå bara ett enkelt skalat ägg. Tyckte synen var otroligt komisk, när han satt där stolt med sin lyxmacka som han nöjt knaprade i sig och jag med mitt ägg och saltkar i ena handen.
Måste tillägga att han insåg det komiska även han, sen gottgjorde han mig genom att göra en sådan macka till mig också. Tur för honom ;)


Kommentarer
Postat av: Agneta

Än en gång, en helt underbar teckning. Du är värd en äggmacka varje kväll tycker jag.

2012-10-02 @ 21:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0