Höstmys

Nu är det åter igen Sarah som bloggar. Idag har jag och Dregen varit nere vid vattnet på en mysig långpromenad i höstvädret. Kan inte annat än att berätta hur lyckligt denna lilla hund gör mig, alltid något nytt han gör som får en alldeles varm inombords och får en att börja skratta.
Som idag på promenaden exempelvis. Vi går längst med vattnet, för jag tänkte att han kanske ville ner och kika närmare på det. Idag blåste det lite när vi gick där, tillräckligt för att det skulle bli små vågor som slog emot stenarna längst med strandkanten. Dregens reaktion var då att vattnet verkade vara en kompis som ville leka med honom. Så han ställde sig i "bus/anfallsposition" och morrade och skällde och skuttade fram och tillbaka åt alla håll. Tror jag aldrig sett en hund leka med vatten på det sättet förr, han var så vild. Han tyckte det var så roligt, så vi stannade där i säkert en kvart innan vi gick vidare och då var han busigare än någonsin.
Väl hemma gjorde jag mig en kopp nyponsoppa med grädde. Kunde inte bli ett bättre avslut på en skön promenad. Så nu sitter jag här under en filt och med en sovande hund i mitt knä, det där vattnet verkar vara en riktig höjdare som gör små hundar trött.
Nästa "ryck" för dagen bli att sätta upp lite LPskivor på väggen och kanske ta en sväng till Åhléns för att inhandla gardiner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0