Julklappar, julpynt & julbakning

Ojoj vad man ska hinna med saker nu innan julen. Tror många kan känna sig otroligt stressade denna högtid. Får den känslan när jag pratar med kunder som besöker inredningsbutiken jag jobbar på. Fast det blir ju lätt så när det är mycket man ska hinna, samtidigt som man har ett jobb, kanske barn samt att man någonstans mitt i allt skall hinna julpynta, laga mat och handla julklappar. Så jag klandrar verkligen inte folk som tycker att julen är dryg, stressande och jobbig.
Men själv älskar jag julen. Gillar alla smaker, dofter, glädjen, träffa alla som man håller kära och det mysiga mörkret där man tänder ljus för att få det sådär extra mysigt. Sen är det ju trots allt bara jul en gång om året, så då får det gärna vara lite stressigt för min del :) eller så kanske jag har en bra/dålig förmåga att se det positiva i så gott som allt. Oavsett vad det är, (nästan) ;)
Snart slutar jag mitt jobb för dagen och skall hem till min älskling och ta mig en eller kanske tre koppar varm god glögg ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0